Kada treba proveriti dizne – injektore
Najčešći problemi zbog kojih treba uraditi kontrolu Common Rail sistema injektora odnosno dizni za dizel motore su povećana potrošnja goriva, česta regeneracija DPF filtera, otežano ili teško paljenje, gubitak snage, gašenje motora prilikom opterećenja, crni ili beli dim, nemiran rad motora, podrhtavanje i slično.
- Kompjuterska dijagnostika vozila;
- Kontrola preliva na injektorima;
- Demontaža injektora,odnosno demontaža dizni sa motora vozila;
- Spoljašnje čišenje i vizualni pregled vitalnih delova injektora;
- Postavljanje Injektora na test mašinu uz korišćenje brojeva sa injektora zbog identifikacije;
- Testiranje injektora na test mašini: mehanički - da li su zaglavljeni ili oštećeni iznutra i provera električne ispravnost;
- Testiranje injektora na protok i kvalitet raspršivanja statičkim i dinamičkim testiranjem;
Testiranje injektora odnosno testiranje dizni motora se vrši simulacijom rada motora, hladan start, rad na leru, ubrzanje, usporenje, bogata i siromašna smeša, pred ubrizgavanje, puno opterećenje, test zaptivnosti i drugo. Ukoliko postoje odstupanja od date fabričke količine, rezultati testa će biti negativni.
Najčešći uzroci kvarova injektora
Najčešči uzroci kvarova injektora odnosno kvarova dizni su nečistoće u gorivnom sistemu. Ovakvi kvarovi uglavnom nastaju zbog lošeg kvaliteta goriva, neadekvatnog održavanja vozila, korišćenjem jeftinih filtera, kvarova vezanih za snabdevanje injektora gorivom, dotrajalosti komponenti gorivnog sistema.
Bez obzira da li imate problema ili sumnjate na neki problem, popravka dizni ili zamena dizni se može sprovesti lako ukoliko se javite na vreme.