Radno vreme: 8-16h pon-pet, subotom: 8-12h

Početna strana >> Blog >> Čiste dizne za puteve bezbrižne

Čiste dizne za puteve bezbrižne

ČISTE DIZNE ZA PUTEVE BEZBRIŽNE

Dizne služe za ubrizgavanje goriva u motor.

Dizne ili injektor su ista stvar. Injektor dolazi od engleskog glagola to inject što znači ubrizgati. Neretko u našem jeziku sreće reč brizgalica, ali za potrebe ovog teksta ostaćemo na pojmu dizna. Zadatak dizne jeste da obezbedi efikasan put do motora gde nastaje sagorevanje goriva koje pokreće automobil. Ipak, bez redovnog održavanja, ovi dizne ili injektori mogu postati prljave odnosno zaupušene, pa je protok goriva onemogućen. Ovim putem može da nastrada DPF filter, a da se to ne bi dogodilo, pročitajte članak na ovom linku.

Ključna reč kod dizne jeste rapršivanje. Pomoću elektromagnetskih ventila u motoru, injektor raspršuje gorivo koje pokreće motor. Dizne imaju i svoje vreme otvaranja i zatvaranja. Sve ovo je  samo deo sistema rada motora. Injektori, odnosno dizne, su uvedeni u upotrebu devedesetih godina kao zamena za nekadašnje karburatore, jer su efikasniji i smanjuju emisiju štetnih gasova. Automobil ima jedan injektor po cilindru motora, pa zato svi oni koji voze višecilindrične automobile, verovatno imaju i više injektora. 

Kako rade dizne?

servis za dizne subotica

Kontrola motora precizno izračunava potrebnu količinu goriva za dati momenat. Dizne služe da sprovedu tu dozu goriva koja, kada bude rasrpršena, pokreće motor unutrašnjim sagorevanjem. 

Svaki sistem koji pokreće dizne ima svoje prednosti i mane. Neki će stradati zbog osetljivih elemenata, a neki zbog lošeg kvaliteta goriva. Vreme će svakako učiniti svoje, a servis će postati neophodan. Radi lakšeg razumevanja, treba naglasiti da postoje dva sistema ubrizgavanja goriva kroz dizne, a to su pupma i novi moderni sistem - Common Rail, koji je inače razvio Fiat, ali ga koriste i drugi proizvođači.

Automobili sa instaliranim Common Rail sistemom imaju dizne koje izdrže rad tokom više od dvesta hiljada kilometara, a nakon toga potrebno je čišćenje ili zamena. 

Proces:

  • pumpa za gorivo potiskuje gorivo kroz cevi do injektora,
  • motor koristi senzore koji kontrolišu pravo vreme za raspršivanje,
  • potisnuto gorivo se raspršuje kroz dizne (injektore) u atomiziranom obliku, a to ih čini lakšim za sagorevanje.

Kada je vreme za čišćenje dizni?

servis za dizne subotica

Oba sistema imaju za cilj povećanje snage rada motora, ali suština razlika je u načinu na koji to postižu. Sistem pumpa-dizna ima preko ventila ubrizgava gorivo u svaki cilindar posebno, a Common Rail sistem, kako mu i samo ime kaže, ima zajednički put do svih cilindara. Nijedan sistem nema sposobnost da se čisti sam od sebe, zato postoje servisi koji vrše ovu uslugu, pa tako i autokuća Anuš u Subotici.

Primetićete da je vreme za servis onda kada motor gubi snagu. To se može ispoljiti na više načina:

  • motor se teško pali,
  • potrošnja goriva se povećava,
  • izduvni gasovi rade slabije nego pre, kao da se muče.

Ako se od ovoga ništa ne desi, upaliće se makar lampica na oglasnoj tabli. Da ne biste mozgali šta to može biti, posetite nas na adresi Vareška 18 u Subotici.

Kako da popravim dizne?

Servisiranje električnih dizni - kada se dizne potope u ultrazvučnu kadu pod dejstvom specijalne tečnosti se dizne čiste. Vidi se sva prljavština koja se nakupila, ali posle ove usluge dizne će zahvalno raditi.

Dijagnostika Common Rail - komjuter će nam pokazati stanje CR sistema u vašem vozilu, a nama prepustite ostalo. Detaljan proces dijagnostika Common Rail sistema možete pronaći na ovom linku.

 

Ravenol - Ravenol Ulja Na Jednom Mestu

E-mail obaveštenja

Radno vreme: 8-16h pon-pet,
subotom: 8-12h

Vareška 18, 24000 Subotica, Srbija GPS

Ostali kontakt podaci